Pannbiff

Eller pangbiff som det hette när jag var liten. Fattar inte riktigt varför dom var tvugna att ändra på det, men nu är det ändrat så det är inte så mycket att göra åt det.

Hur som så hittade jag lite kalkonfärs när jag gick runt på konsum, och då tänkte jag att det måste jag testa att göra nåt med. Biffarna blev riktigt goda, mycket godare än dom jag tidigare gjort på kycklingfärs som brukar bli lite smaklösa.

Till det blev det potatis, ångkokra bönor och en egensnickrad gräddsås som till och med fick Anna att jubla av lycka. "Det smakar ju precis som gräddsås!"





Pannbiffar
Kalkonfärs
Ett ägg
Ströbröd
Potatismjöl
Färsk rosmarin
Salt
Peppar

Blanda allt i en bunke och klutta ut lagom stora kluttar i pannan.

Gräddsås
Stekskyn från biffarna
Lök
Matlagningsgrädde
Maizena
Smör
Soja
Vitpeppar

Bryn löken i stekskyn från biffarna med en klick smör. Häll i grädden och red av med maizena tills konsistensen blir bra. Smaka av med Soja och vitpeppar.

/Jonas

Kommentarer
Postat av: Camilla

Låter gott! & jag älskar kalkon :)

2010-09-29 @ 12:19:57
URL: http://matiigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0