Skördetider

Kan inte påstå att jag är speciellt duktig på att uppdatera eller hålla liv i denna stackars blogg, känns som hundbloggen går i första hand just nu. Jag har iallafall hunnit skördat lite hemma av mitt egenplanterade. Inga mängder men dock lite potatis, några gula paprikor, lite sockerärtor/märgärtor med betoning på lite, tomater, sallad och kryddor.

Lite av skörden:


Härligt att kunna göra sallad och en potatistortilla av egenodlade grönsaker


Eftersom det inte har blivit mycket av det jag själv sådde som har klarat sig så blev det en tur till bondens makrknad. Alltid lika härligt med närproducerat där man kan tala med oddlarna själva och fråga om produkterna. Massor med riktigt mogna fina grönsaker, olja, vinäger och sylt kom vi hem med.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0