Dålig på att blogga...

Jag är verkligen urkass på att blogga här, går bättre med hundbloggen där jag uppdaterar ganska ofta iallafall. Nåja, vi har haft jättevarmt väder nu senaste veckorna vilket verkligen har satt fart på min lilla hobbyodling. Potatisen blommar och tomaterna och paprikan är på gång. Chilin blommar och även sockerärtorna har börjat få blommknoppar så smått såg jag idag. Tyvärr har min ruccola inte grott och även mina rädisor går trögt samt morötterna. Får väl se om det tar sig framöver eller om jag får ge upp mina morotsplaner.

Tripp trapp trull, först sallad, sen mer sallad och några rädisor och sockerärtorna, potatisen skymtar i bakgrunden


Potatisblomma


salladen trivs bra


Tomaterna blommar för fullt


Pelargonerna vid trappen blommar nåt otroligt mycket just nu :)


Rosen nere vid våran trapp har börjat blomma så smått, tycker den är rätt maffig när den sträcker sig upp ända till trappräcket



Jag har även satt lite mer blommor på balkongen (de i balkonglådorna) så nu är det riktigt frodigt att sitta där, mysigt!


Amplarna börjar bli fina nu när dom tagit sig lite


Paprikan på balkongen trivs bra


Tomaterna likaså


chiliplantor


min egenodlade basilika älskar värmen



Kommentarer
Postat av: Linnea

Jösses, och du tycker att jag är ambitiös! Tro mig, det finns ett skäl till att vår uteplats är chict och moderiktigt ängsmarksodling... Det vill säga, vi råkar döda allting i växtväg som inte är ogräs :) Häftigt att odla mat, dit har jag inte kommit än!

2009-07-08 @ 09:54:33
URL: http://dory.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0