Saffransrisotto

Efter julen så brukar jag ofta bli sittandes med en del oanvända ingredienser, ex köper jag oftast för mycket saffran... Nu har jag iallafall upptäckt att saffransrisotto var en riktig hit! Man utgår från ett vanligt grundrecept på risotto men  har i saffran samtidigt som vinet, jag valde att ha i bitar av sparris och salladslök mot slutet och när risotton var färdig rörde jag i parmesanost, en klick smör och kräftstjärtar. Låt vila någon minut innan servering så kräftstjärtarna blir varma. Jag serverade risotton med en avocadosallad till.






Kommentarer
Postat av: catrin

å va mumsigt! vi åt nåt gott igår med räkor o pasta...skulle nog inte gjort sig på bild men det blev mumsigt!

2009-01-18 @ 13:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0