Vin och myskväll med Anna, vem annars :)

Hmmm....Av någon konstig anledning står alltid Anna, med skeden i högsta hugg, utanför dörren när jag lagar risotto, undra varför... Idag hade hon i alla fall med sig en vinare så det vart ju extra trevligt.

Lagar du risotto??  jag kommer :)
image5

Svamprisotto:
3dl avorioris (el annat risottoris)
Blandad svamp ex portabella, ostronskivling, kastanjechampinjoner
1 gul lök
2 dl vitt vin (samt ett extra glas till kocken)
ca 2 dl riven parmesanost
ca 7 dl-1L kycklingbuljong

Finhacka löken och stek den mjuk, tillsätt svampen i bitar och fräs. Tillsätt riset, höj värmen och låt fräsa. Tillsätt vinet och låt koka in. Häll på buljong i omgångar, låt sjuda under lock ca 20 min. Dra från plattan och tillsätt parmesanosten och lite olivolja. Låt vila 5 min innan servering.

Servera gärna med en sallad på ruccola, tomat och avocado toppad med pinjenötter och smulad parmesan. Ringla över citronolivolja. Drick gärna vitt vin till.
image6

Min sambo gillar inte svamp och åt en micropizza med cola....han var väl inte helt nöjd med sitt middagsval, men han får skylla sig själv när han väljer ett lågbudgetalternativ framför min mat...
image7

Kommentarer
Postat av: Anna

Nu vill jag ha en vegetarisk kaffedrink. Du förstår vad jag menar *blink*...

2008-05-16 @ 22:42:38
Postat av: malte o snokens matte tilika skånetösen

hehehe vilken härlig bild på anna med sked o vin! hej släpp in mig, ge mig mat! Jag lägger till dig på min andra blogg om det är ok! Superfina bilder med massa go mat..här kan man ju lära sig ett o annat ju! pussa på timsingen från oss

2008-05-17 @ 08:05:10
URL: http://www.flyttatillskane.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0