Till min goa vän Anna...så hon inte svälter....

Min goda vän Anna har under sin studietid vistats en hel del hos mig vilket inneburit en mängd måltider och goda skratt. Anna har nog nästan ätit mer hos mig än hemma och brukar ofta ringa och fråga vad det blir för mat :) Ofta får man höra "varför blir allt du gör så gott"???  Så för att hon inte ska leva resterande dagar med pasta och färdig tomatsås kommer jag att dela med mig av en del av mina recept så hon fortfarande kan prova min mat, dock får hon laga den själv nu!

Min kära Anna på myspicknick i solen så som jag minns henne, ätandes ;)
image1

Då även jag heter Anna så kommer här ett recept på vår gemensamt ihopsatta macka med det passande namnet:

Annas goda picknickmacka
Gott nybakat bröd ex ciabatta som fylls med följande:
Ruccola
Tomat
Mozzarella i skivor
Soltorkad tomat

Ringla över lite olivolja samt dra ett varv med svartpepparkvarnen, Mums!

Pickninckmackan serverades med ekologisk granatäppeldryck, ljuvligt!
image2


Kommentarer
Postat av: Anna

Min goe vän, vad jag kommer sakna dig o din mat. Tur att jag nu kan följa dina matäventyr, även om det nog kommer bli en hel del pasta o tomatsås för min del *haha*.

KRAM

2008-05-16 @ 17:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0