Vill ha vår NU!!!!....drömmer mig bort.....

Åh vad jag börjar längta till våren, har precis satt mina första frön av chili och paprika på groning, samtidigt som snön öser ner.... jag börjar verkligen sakna den gröna sköna våren nu. Sitter och funderar över vad jag ska prioritera att ha, lite tomater blir det ju såklart och kanske sallad men det är svårt när jag bara har balkong. Dock nyttjar jag ju även stället utanför vårat förråd då det är "vårat" och ligger precis nedanför trappen så det blir nästan som en liten uteplats eftersom jag har lite rabatter och så runt. Skulle vara roligt att försöka få det att bli riktigt fint, som en liten blommande oas av blommor/grönsaker men vi får se vad det blir av det.

Så här såg det ut vid vårat förråd i slutet av maj/början av juni förra året (bilden tagen från vår balkong) Visst borde det väl gå att få det till en riktigt mysig plats att sitta på med lite mer blommor/extra grönska?


Rabatten till höger om förrådsdörren ut mot gångvägen


Vår ena katt Anton tror jag också längtar till våren, han brukar mysa i rabatten då...


Även Smulan, våran lilla fegis till honkatt vågade sig ut lite förra våren när jag satt där nere så förhoppningsvis kommer hon ut igen lite även i år när våren kommer


Får se om det går att sitta där nere med båda hundarna nu i vår/sommar, förra året hade jag ju bara Tim och han trivdes att ligga där och mysa. Är ju lite bökigt eftersom det inte är inhägnat; Tim stannar nog kvar även utan koppel på sig i år men mitt nytillskott, busfröet Ina litar jag inte på helt så där blir det nog att fästa henne i en lina....får väl se om vi får plats att sitta där både jag och vovvarna utan att trassla in oss totalt i varandra. 

Bild på Tim från förra året


Ja, det har både sina fördelar med att bo en trappa upp, jag saknar att ha en riktig uteplats men min balkong är väldigt bekväm efterom jag alltid kan ha öppet dit oavsett väder nästan och hundarna trivs med att ligga där ute utan att jag behöver ha koll på vad dom hittar på samt att det inte är så mycket jobb med att få den skapligt trevlig med lite blommor och så. Visst, drömmen vore väl ett hus på landet med stor trädgård och ett växthus men var sak har sin tid.

Kommentarer
Postat av: malte o snokis matte

tycker redan det ser jättemysigt ut!

man tänker inte på att ni har två kissar oxå, går det bra med ina o dom oxå? hoppas.

här bantas det lite, eller äts vettigare skulle man kunna säga o två kilo har försvunnit, magsjukan gjorde väl sitt oxå förstås.

ha en skön helg!

kram

2009-02-07 @ 12:15:21
URL: http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se
Postat av: Berit Elisabet med Kasper

Så bra att jag tittade in till dig igen! Ska kolla lite oftare! Blir ju så inspirerad av din mat.



Ser väl jättefint ut med den där lilla uteplatsen - säkert kan du odla en hel del där. Stora odlingskärl är nog en lösning - själv odlade jag förra året tomater och paprika i stora hinkar i mitt "greenroom" (sorter som egentligen kräver växthus). Det gick jättebra. Tog eget frö, som jag nog ska förgro snart. Hoppas det funkar!

2009-02-14 @ 00:26:29
URL: http://www.belof.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0