Nu har Anna flyttat...

Så nu måste jag lära mig att inte laga så mycker mat, förr hände det ju att hon kom och åt det som vart över vid en middag men nu bor hon ju långt här ifrån. Kanske skulle skicka en matlåda på posten? Nää, skämt åtsido, känns lite konstigt att ha tagit examen (även om jag har tentor kvar)...inga mer lektioner eller nåt. Med risk för att få mig en känga lägger jag ut en avslutningsbild på mig och Anna.



Just det ja...mat var det ju jag skulle skriva om egentligen...Igår lagade jag en enkel lunch av färsk citronpasta me sparris i. Blev gott tycker jag.

Citronpasta med sparris och spenat (2 port)

1 pkt färsk citronpasta (finns i de flesta mataffärer)
½ citron, skal+ saft
1 knippe färsk grön sparris
1 näve färsk spenat
1-2 vitlöksklyftor
2 salladslökar
torkade chiliglingor
salt, Svartpeppar
Parmesan
Pinjenötter

Fräs finhackad vitlök, en nypa chiliflingor samt citronskal i olivolja. Tillsätt hackad salladslök, sparris i större bitar samt grovhackad spenat. Pressa över lite citronsaft, salta och peppra. Koka under tiden pastan, tillsätt denna i stekpannan och rör om. Servera med flagad parmesan och pinjenötter.



Kommentarer
Postat av: Anna H

Det var ett fint kort på oss :) Håller verkligen tummarna för dig imorgon. Nu ser du till att klara detta!

2008-06-08 @ 20:10:30
Postat av: skånetösen

gud så gott, du äter som jag vill äta men aldrig orkar eller kommer på!

Va fina ni var!

Stort GRATTIS till examen, tentorna grejar du!

2008-06-09 @ 10:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0