kronärtskocka

Jag åt färsk kokt kronärtskocka för första gången någonsin tidigare i år och insåg att jag var förälskad...sååå gott.... Gärna kokt i halvor i lite chili, vitlök och vitt vin eller hela kokt med citronsmör och flingsalt... Visst, det är ju rätt bökigt och inte mycket till mat men ändå härligt att få sitta och äta med fingrarna och njuta av pillandet på nåt sätt...kanske är jag knasig men jag gillar mat som tar tid att äta så man hinner varva ner lite och inte bara kan kasta i sig allt i ett nafs.


Kommentarer
Postat av: Anna H

Mmm, vad gott... vill också ha! Nedräkning nu till flytten. Får ju ordentligt kök på lördag :) Idag blev jag så sugen på hemmagjorda kanelbullar. Men då måste man ha kök och ork. Nu ska jag hem till en kompis o käka nybakta scones med kladdkaka (o grädde) till efterrätt. Kram

2008-08-19 @ 16:25:27
Postat av: Anna (blogginehavare)

åhhh scones...mmmm...vill också ha..kanske ska kräva det av dig om jag kommer på besök?

jag gjorde också kladdkaka nyss, tyvärr vart den lite torr. Kram på dig!

2008-08-19 @ 17:20:04
Postat av: Anna H

Kommer du på besök så blir det scones till frukost, lovar! Kladdkakan blev jättegod, hade i mörk choklad som smälte lite, mums..

2008-08-19 @ 21:36:01
Postat av: skånetösen

jag älskar kronärtskocka o brukar ägna mig åt citron, salt o smör varianten... men vad har du för spännande i skålen???!!!!

2008-08-20 @ 10:50:26
Postat av: Anna (blogginehavare)

i skålen är det mosat smör med flingsalt, peppar och pressad citron samt persilja...gott och doppa i...

2008-08-20 @ 12:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0